Services

Wat als uw Nikon product defect is:

Als eindklant:

U heeft drie mogelijkheden :

  1. Bij de Nikon dealer binnenbrengen waar u deze aangekocht. Deze hebben hun eigen procedures en zullen u alles uitleggen bij het binnenbrengen van uw product.
  2. Bij ons binnenbrengen in Brussel voor herstelling (voor openingsuren en contactgegevens kan u hier klikken)
  3. U kan het materiaal naar ons opsturen maar dit onder strenge voorwaarden:
    • De verpakking moet een anonieme doos zijn, zonder enige reclame aanwezig.
    • Het pakket dient verzekerd te zijn voor de volledige waarde van de inhoud.
    • De kosten van de verzending en terugzending zijn ter uwer laste, ook als het toestel nog onder garantie is. Procirep staat in voor de garantie op uw toestel maar niet voor het transport.
    • Indien u het toestel toch onder garantie wil opsturen maar hiervoor geen extra kosten wil aangerekend krijgen, dient u via uw dealer te gaan.

Als Dealer

U moet het toestel aanmelden via uw klantenzone. Het toestel wordt dan opgehaald. Via deze rubriek komt u meer te weten hoe het toestel op te sturen.

Waarborg

Indien u een toestel bezit dat nog van de waarborg geniet en deze aanvaard wordt, worden er geen kosten aangerekend (buiten transportkosten indien u als eindklant het zelf opstuurt)

Opgelet voor deze redenen kan de waarborg worden geweigerd:

  • Val -of stoot schade
  • Waterschade/oxydatie/zand
  • Geen geldige aankoopfactuur bij de herstelling

De garantievoorwaarden in Europa zijn als volgt :

  • Gekocht bij een dealer in België → 2 jaar garantie op al het materiaal van Nikon
  • Gekocht op een internet site → 1 jaar garantie indien het hoofdkantoor zich bevindt in België, voor het tweede jaar waarborg dient u via het land van herkomst te informeren.
  • Gekocht in Europa → 1 jaar waarborg, voor het tweede jaar waarborg dient u via het land van herkomst te informeren.
  • Gekocht buiten Europa → 1 jaar waarborg op Lenzen, geen waarborg op ander aangekocht materiaal van Nikon, de garantie dient bekomen te worden via het land van herkomst.

Bestek

Er wordt een bestek opgesteld en doorgemaild. U heeft 60 dagen bedenktijd voor het beantwoorden van het bestek.

Indien de waarborg niet meer van toepassing is, zullen volgende kosten in rekening worden gebracht :

Onthaal Procirep

bij ontvangst van uw materiaal zal u 50€ worden gevraagd als voorschot. Dit voorschot bestaat uit 35€ voor bestekkosten en 15€ effectief voorschot.

Na nazicht sturen wij u een bestek via email. Op dit bestek heeft u drie verschillende mogelijkheden :

  1. U kan de herstelling aanvaarden voor het opgegeven bedrag aangegeven op het bestek. Het voorschot is onmiddellijk op uw bestek verrekend.
    U kan het bestek weigeren en het toestel terug ophalen binnen de 30 dagen. U krijgt dan 15€ terug van uw voorschot. De overige 35€ zijn de aangerekende kosten voor het opstellen van uw bestek.
  2. U kan het toestel achterlaten voor vernietiging.

Onthaal Winkel/Dealer

Indien u uw toestel via de dealer binnenbrengt, gelden er specifieke voorschotten en bestekkosten per dealer. Dit dient u na te vragen bij uw dealer.

Verzending naar Procirep

Bij het ontvangst van uw materiaal, stellen wij een bestek op.
U heeft ook hier drie mogelijkheden :

  1. U kan de herstelling laten uitvoeren voor het doorgegeven bedrag. Na afwerking van uw herstelling sturen wij u de factuur op.
    Na betaling sturen wij het toestel terug.
  2. U kan de herstelling weigeren en terugvragen. Hiervoor sturen wij u een factuur op met bestek -en transportkosten voor het terugsturen.
  3. U kan de herstelling achterlaten voor vernietiging. Er zal u dan een factuur worden toegestuurd voor de bestekkosten voor nazicht (35€ ).

Wat als uw toestel klaar is ?

Onthaal

Indien uw materiaal klaar is, krijgt u van ons een SMS of een mail. Deze worden aanvaard voor het ophalen van uw materiaal of u kan het bij afgifte verkregen ontvangstbewijs voorleggen.

Indien er kosten aan uw herstelling zijn gekoppeld, dienen deze bij ophaling van het materiaal betaald te worden.

Dealer

Wij sturen uw materiaal op via de formule “Levering tegen betaling”. ENKEL CHEQUE
U wordt op voorhand verwittigd van de levering met het te betalen bedrag.

Indien u de betalingen via domiciliëring laat verlopen, worden de facturen 2 maal per maand verrekend.

Indien u een aanvraag tot domiciliëring wenst, kan u hiervoor volgende rubriek raadplegen: Aanvraag domiciliëring