Veelgestelde vragen (FAQ)

Ik heb een Nikon-product dat defect is. Welke procedure dien ik te volgen?

Hoe lang is de garantieperiode geldig?

  • Indien het Nikon materiaal aangekocht werd in België, geniet u van twee jaar garantie op uw toestel.
  • Indien aangekocht in buitenland, maar wel in Europa, dan geniet u van 1 jaar garantie in België. Het tweede jaar garantie dient bekomen te worden via het land van herkomst.
  • Indien uw Nikon-materiaal aangekocht werd buiten Europa is er geen garantie van toepassing via onze diensten met uitzonderingen van lenzen waar Nikon 1 Jaar wereldwijd garantie verleent.

Hoe kan ik mijn CCD laten reinigen?

  • U kan het toestel bij ons binnen brengen voor onderhoud van de CCD. Dit duurt ongeveer 15 à 30 minuten en de prijzen bevinden zich hieronder.
  • U kan hiervoor alle dagen terecht tussen 07u00 – 15u00 .

Cropped Frame : 30€ inclusief BTW (exclusief transport)
Full Frame : 45€ inclusief BTW (exclusief transport)
Andere merken : Helaas dit doen we niet

Mag ik het toestel zelf opsturen naar jullie diensten?

  • Ja dit mag. Dit moet wel via Taxipost zijn en het pakket moet verzekerd zijn. Het materiaal dient in een pakket verstuurd te worden dat binnenin zeer goed beschermd is en correct verzegeld aan de buitenkant
  • De kosten voor verzending en terugzending zijn ten laste van de eindklant, ook als het toestel nog in garantie is.
  • Bij eventuele transportschade of verlies valt de verantwoordelijkheid bij de verzender van het pakket .

Hebben jullie een onthaal voor afgifte en ophalen van een herstelling?

  • Ja, u kan onze adresgegevens en openingsuren vinden op onze contactpagina.

Voor welke redenen kunnen garanties geweigerd worden?

  • Indien er valschade/stootschade of afgebroken onderdelen zijn aan het toestel of ook bij waterschade en zandschade worden de garanties geweigerd.
  • Wij voorzien altijd foto’s van de vastgestelde schade en u kan deze steeds opvragen via uw dealer indien gewenst.

Kan ik wisselstukken verkrijgen bij jullie?

  • Ja, wij verkopen wisselstukken dat eenvoudig zelf te vervangen zijn zoals rubbers, batterijdeksels, sd/cf-deurtjes. De prijs is op aanvraag. U kan dit steeds navragen op volgend emailadres: contact@procirep-belux.com. Na een bevestiging tot bestelling sturen we u een factuur op. Na betaling versturen wij via de post uw bestelde goederen op.

Waar kan ik terecht voor vragen betreffend facturatie?

Indien u vragen heeft over uw facturatie, kan u steeds terecht op volgend emailadres : boekhouding@procirep-belux.be

Wat zijn de betaalmogelijkheden aan jullie onthaal?

Wij aanvaarden volgende betaalmogelijkheden :

  • Bancontact
  • (!) Geen cash mogelijk

Ik ben een Nikon-verdeler maar heb nog nooit met jullie diensten gewerkt. Wat te doen?

U kan de volgende procedure volgen op onze site: service

Kan men een bestek ontvangen alvorens de herstelling plaatsvindt?

  • Een bestek wordt steeds opgesteld indien de garantie niet van toepassing is. Het is echter niet mogelijk om een kostenraming door te geven zonder nazicht van uw defect materiaal.
    Via email of telefonisch kan dus geen indicatie van prijzen worden opgegeven zonder dat het toestel door onze diensten werd nagekeken.
  • Het is ook onmogelijk om een toestel direct te laten herstellen vooraleer er een bestek is opgemaakt. Wij hebben steeds een schriftelijke goedkeuring nodig alvorens een herstelling aan te gaan.